Retail beleving verbeteren

innovatieRetail is een branche waarbij ontzettend veel komt kijken. Het is tevens een branche waarbij je als ondernemer altijd met je tijd mee zult moeten gaan.

Consumenten worden namelijk in het dagelijks leven constant geconfronteerd met bedrijven die hun dingen willen verkopen. Als je in de retail actief bent moet je daarom altijd op zoek zijn naar veranderingen die voor verbeteringen kunnen zorgen.

Door een retail beleving te verbeteren zal je meer verkopen in je winkel kunnen realiseren. Wat je precies kunt doen om de beleving in een retail omgeving te verbeteren vertellen we je hier. We geven namelijk enkele voorbeelden hoe je de altijd veranderende omgeving van een winkel beter kunt maken.

Rekening houden met de consument

Om een retail beleving te verbeteren moet je ten eerste vooral rekening houden met de consument. Je wilt immers voor elkaar krijgen dat deze consument dingen in je winkel koopt. Je moet hiervoor proberen voor te stellen wat de persoon ervaart op het moment dat deze een winkel komt binnenlopen.

Wat krijgt hij of zij als eerste te zien? Zijn dit de producten die het beste verkopen? Als dit niet het geval is dan is hier natuurlijk ruimte voor verbetering. Door het strategisch plaatsen van rekken met producten in de winkel bepaal je hoe de consument door de ruimte loopt en welke producten zij te zien krijgen. Het doel hiervan is uiteraard het realiseren van meer verkopen.

Producten en promoties onder aandacht brengen

Niet alleen de plaatsing van producten op de rekken in de winkel kan tot meer verkopen leiden.

Er zijn namelijk ook andere manieren waarop je producten en zelfs promoties onder de aandacht kunt brengen. Een goed voorbeeld hiervan is het gebruik van digital signage. Dit is het ophangen van beeldschermen in de winkel waarop producten en promoties te zien zijn die kunnen leiden tot meer verkopen.

Net als bij de plaatsing van de rekken met producten moet er natuurlijk ook strategisch nagedacht worden welke beelden je op de schermen in de winkel laat zien. De content die hierop zichtbaar is noemt men ook wel narrowcasting en er zijn bedrijven die je hiermee kunnen helpen.

Voor meer informatie over narrowcasting in retail, bezoek je de website: http://www.narrowcastingdisplays.be/